Trojanerne
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Trojanerne´s Forum
 
ForumforsideNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Trojanernes historie.

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
AchilleusDK
Admin
AchilleusDK


Antal indlæg : 125
Join date : 23/09/09
Age : 2014
Geografisk sted : Nordsj

Trojanernes historie. Empty
IndlægEmne: Trojanernes historie.   Trojanernes historie. EmptyOns Sep 23, 2009 4:03 pm

Troja er især kendt fra bl.a. Homers Illiaden, som er en græsk klassiker. I Homers udgave drejer det sig især om Arkilleus' vrede. Senere heltedigte har også behandlet emnet Troja, Homer igen i Odyseen og Vergil i Æneiden, der handler om trojaneren Æneas, der formåede at flygte fra det brændende Troja og senere blev stamfaderen til romerne.

I mange år mente man at byen Troja var en myte, på højde med Atlantis.

Historiske udgravninger har siden vist at Troja, eller Illion på græsk, har eksisteret,

og at der op igennem historien har været 9 byer ved navn Troja på samme sted.


Trojanerne må derfor betegnes som værende et levedygtigt folk, der altid har forstået at rejse sig efter de er faldet.
Tilbage til toppen Go down
https://trojanerne.danskforum.net
Astyanax




Antal indlæg : 48
Join date : 25/09/09
Age : 44
Geografisk sted : Kastrup

Trojanernes historie. Empty
IndlægEmne: Sv: Trojanernes historie.   Trojanernes historie. EmptyTirs Sep 29, 2009 4:06 pm

Jeg tænkte at det kunne være sjovt at skrive lidt om vores navne i spillet.

Jeg hedder Astyanax og er søn af Hektor og Andromache. Mit græske navn var Scamandrius. Det var trojas indbyggere, der kaldte mig Astyanax. Navnet betyder højkonge eller overherre. Jeg nåede desværre ikke at blive overherre. Det sørget Neoptolemus for da han valgte at kaste mig ned fra muren som spædbarn.

Nu er jeg genopstået fra graven for at generobre Troja og resten af verdenen - Så jeg endelig kan leve op til mit navn Twisted Evil

Det vil selvfølgelig ikke kunne lagde sig gøre uden jeres hjælp Very Happy
Tilbage til toppen Go down
 
Trojanernes historie.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Trojanerne :: Om Trojanerne-
Gå til: